16 dagar kvar

 Nu är det bara 16 dagar kvar tills vi skriver på huset ovh då är det vårat

Att flytta från ett så fint hus och gård som Heden är känns såklart jobbigt. 
Jag kommer speciellt att sakna det på sommaren. 
Dock kommer det bli skönt att slippa klippa den stora gräsmattan, ränsa i alla rabatter, klippa alla häckar, gå runt med trimmern osv. osv. 
Nu menar jag inte att det är jag som gör allt det där själv här utan alla hjälps ju till. 
Det finns såklart både nackdelar och fördelar på båda ställena. Jag kommer ha nära till kompisar, skolan och min älsklinng. 
Jag kan ta mig till och hem från ställen själv och behöver inte be mina snälla föräldrar om skjuts jämt. 
Vi kommer cykla mycket som är bra för miljön ;) Haha nej men faktiskt! 
Vi kommer umgås mer eftersom huset är hälften så stort mot det vi bor i idag. 
Det kommer också gå sjuuunkt fort att städa och hålla rent! 
Gräsmattan är liten och kommer ta typ 10 min att klippa! 
 
Men på Heden, där det är så fint, så fritt och så lugnt och tyst. 
Där jag kan gå ut i en ful gammal morgonrock och sätta mig vart jag vill med en god frukost i solen. 
Den där perfekta sommardagen när allt är lugnt, fint och tyst. 
Jag kommer sakna lugnet vid sjön och alla måsar som sjunger när man vaknar upp på morgonen.
På Heden är allt så fint! 
Jag kan gapa och skrika hur mycket jag vill (om det nu är nåt jag skulle vilja göra) 
 
Ja som ni kan se är det mycket positivt med båda ställena och det är det som gör att det är jobbigt att flytta. 
Men just nu känns det mest kul att få komma till något alldeles nytt och fint! 
Detta är vårt fina lilla nya hus!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0