Mycket stress för ingenting!

Godmorgon!
Nu är det såhär att gårdagen blev ganska konstig. Stresig men massa väntan, punktering och sen kungen. 
Nu förstår ni nog inte speciellt mycket av vad jag skriver.
Såhär var det: 
Igår när jag vaknade av väckarklockan fick jag panik. Jag insåg att jag bara hade en kvart på mig innan jag skulle åka så jag kastade mig ur sängen och slängde på mig kläder och sen kom jag på att jag var tvungen att tvätta håret. Då blev det ännu mer panik men jag insåg att jag inte skulle hinna tvätta det så jag slängde upp de i en sne hästsvans. 
Jag kastade ett snabbt öga på klockan och så såg jag att den var 07.50... 
Den måste gå en timme fel, tänkte jag. Jag börjar ju inte för ens 09.25. 
Så jag tog en titt på klockan i mobilen och den står på samma, 07.50...
JAG HADE GÅTT UPP EN TIMME FÖR TIDIGT!!!
Det var ju inte lite irriterande.. Jag hade stressat som en tok i en kvart för att hinna till skolan i tid och så har jag egentligen inte alls haft brottom.
Då tog jag en dusch och hann i lugn takt sminka mig och äta frukost.
 
Senare på dagen ville vi (klassen) gå och titta på när kungen kom till stan. De andra bestämde sig för att gå på lektion för de ville inte få skolk men ebba och jag ville dra dit i alla fall. 
Vi hade brottom så vi sprang till Ebbas cykel och precis när vi skulle åka inser vi att hon har punka..
JAHA...
Då sprang vi till Gregor och frågade om vi fick låna hans hjälm så tog vi min moppe och drog ner. 
Efter kungen drog vi tillbaka till skolan för att gå på extramatten och fick vänta på den i två timmar. 
När den väl började hittade vi inte salen och när vi tillslut hittade den fanns ingen där.. Inte ens läraren...
Så vi satte oss och pluggade själva.. 
 
På tal om Ebba, hon har en ny fantastisk blogg och den måste ni bara följa! 
http://haaakunamatata.blogg.se 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0