Var du ens någon gång min vän?

Jag blev, för några månader sedan, förvisad av min bästa vän av en, enligt mig, sjukt jävla dålig anledning. 
Hennes pojkvän, som även är min vän, gjorde hon slut med för att hon hade känslor för en annan som hon berättade för mig i telefon. 
När jag då tog kontakt med hennes dåvarande pojkvän för att säga att jag var ledsen för att det tagit slut och berättade att jag tyckte synd om honom. 
Då tog det eld i ladan och jag blev utkastad ur hennes liv med huvudet först. 
Jag och hennes ex har kontakt idag och det är kul då vi är vänner. 
 
En dag såg jag, på snapchat, att den personen som ligger överst på listan är mitt ex. Han min vän alltid hatat, han som retade henne genom hela högstadiet, han som alltid var dryg mot henne och han som hon bad mig om att göra slut med för hon tyckte han var sån sjuk idiot. 
När det tog slut med honom var hon överlycklig att få slippa honom i hennes och mitt liv. 
 
Nu är de vänner för oj va de pratar på facebook och Gud vet vad. 
 
Det roliga med den här lilla berättelsen är att jag ser en sådan ironi! 
 
Eftersom jag pratade med hennes ex efter dem hade gjort slut var hon bara tvungen att göra samma sak, bara för att få mig att må dåligt och för att hon ska hämnas på mig.
Hämnas! Har ni tänkt på hur arnsligt hela situationen är? 
 
Jag skriver ut det här för att alla redan vet om historien och för att jag ville dela med mig av den här lilla komiska berättelsen. 
 
Tror dem på allvar att jag ska bli sur och skriva till dem eller liknande? 
 
Jaani, det är konstigt... 
Alltihop! 
Vi var allra bästa vänner. 
Vi var systrar. 
Vi var allt för varanadra. 
Vi älskade varandra. 
 
Det var så lite som behövdes från hennes sida för att få en ursäkt til att be mig dra åt helvete. 
Så jaa, då har man ju börjat undra lite, var hon ens någon gång min vän på riktigt? 
Nej, jag tror inte det. 
Kanske i vissa stunder men aldrig på riktigt. 
 
Så lättlurad jag varit. 
Ska aldrig hända igen att jag litar så på någon. 
Fan. 
 

Kommentarer
Postat av: Lina

Det är med tårar i ögonen jag läser detta inlägg.
Ja. Vi var vänner på riktigt. Systrar och vi älskade varandra. Men det förstörde så mycket i mitt liv när du pratade med Filip. Jag har så många personer som hatar mig idag för vad du sa. Jag kunde inte förstå att du skrev så till honom. Jag kunde inte heller förstå hur du trodde att jag skulle försöka sabba något mellan dig och Peter. Det skulle jag aldrig göra. Jag har ingen kontakt med Jonas idag om det är det är det du tror. Han skickar snaps till mig ibland. En bild på en bil typ och jag brukar inte svara. När jag fick veta vad du hade sagt till Filip bröt jag ihop. När jag pratade med dig var jag så grymt ledsen. Jag var så glad över att du ringde. Glad över att få prata med min bästa vän. Tjejen som betydde mest, och som jag kunde lita på mest i hela världen. Sen sa du precis allt och lite till till Filip vilket blev kaos här uppe i Stockholm. Du såg inte det nere i Katrineholm men jag fick så många ryggar vända åt mig och jag mådde så otroligt dåligt för att jag mådde dåligt i en relation från första början? Då var det ingenting mellan mig och Olle. Idag är det det, men det var det inte då och jag hade tvekat om jag skulle stanna kvar hos Filip innan Olle kom in i bilden. Jag pratade inte med någon om det utan fick bara runt och mådde dåligt istället. Jag litade på dig mest av alla. Jag blev så jävla förstörd när du gick till Filip och sa allt jag hade sagt till dig. Min bästa vän, min syster mitt ALLT. För det var vad du va. Jag saknar dig. Det gör jag. Det gör ont att läsa att du inte tror att vi var vänner. Jag kommer aldrig att hitta en ny bästavän som kommer kunna ta platsen i mitt hjärta som tillhörde dig. Jag och Jonas har ingen kontakt på Facebook. Det senaste jag skrev till honom var i stil med att han skulle dra åt helvete och lämna dig ifred. Bara så att du vet det.

2013-12-15 @ 22:31:32
Postat av: (Steffe)

Skaffa dig ett liv och väx upp Moa alla vet hur det egentligen ligger till.

Svar: Jaha och vem är du?
Moa Svärdström

2013-12-16 @ 07:11:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0